III nädal - Uus meedia

Blogide mõjust massimeediale

Tõenäoliselt ei oleks vanasti keegi uskunud, et oma isiklikku päevikut pidades on võimalik raha teenida ja sellega väga edukalt ka toime tulla, teenides mõningal juhul isegi keskmisest kõrgemat töötasu.
Ometi on see tänapäeval muutunud juba täiesti normaalseks - blogisid eksisteerib seinast-seina sisuga (st blogija paneb postituses rõhku enda hobile/elustiilile, olgu selleks siis sport, toitumine, mood, sisustus jms) ja seega leidub pea igale blogile alati ka lugejaid. Tõsi, endiselt on kindlasti suurem osa neist rohkem inimeste enda ja nende lähituttavate jaoks ning raha nendega ei teenita, küll aga on väga suur hulk blogisid saanud populaarsemaks kui teised ja nende lugejaskond küündib lausa 200 000 unikaalse lugejani nädalas.
Vaadates selliseid numbreid tunduks lausa imelik, kui erinevad firmad ei kasutaks sealseid reklaamivõimalusi. Loomulikult sõltub see ka blogi sisust, kuid näiteks on üsna populaarne saata vastavale blogijale enda toode/kutsuda ta enda teenust kasutama, vastutasuks paluda arvustust blogis, vahel ka mingit loosimist (mille tulemusena saab reklaamitav endale juurde hulga jälgijaid) ja tõenäoliselt maksta blogijale selle eest veel peale ka. Blogi autor peab ise otsustama, millised pakkumised ta vastu võtab ja millest keeldub, sest selle kõige läbi saab mõjutada lugejaskonna tarbimis- ja käitumisharjumusi. Reklaami positiivseks küljeks on see, et lugejal on võimalus tutvuda vahetu arvamuse ja kogemusega mingist tootest/teenusest, mida ise võib-olla ei ole julgenud osta ning lugemine lihtsustab see tema otsust. Kui ta usaldab antud blogijat (tunneb, et sarnaneb temale mingitpidi), siis on see reklaam tema jaoks usaldusväärsem ja võib mõjuda ka teistele kordades paremini kui kuskil telekas/raadios/internetis nähtud tavaline reklaam.

Kuna igal blogil leidub lugejaid seinast-seina (isegi selliseid, keda sisu just pigem ei huvita ega kõneta, aga kes niisama ajaviiteks soovib "hukka mõista" ja kommentaarides vaielda - kahjuks selliseid on palju) siis tekib populaarsete blogide kommentaariumis tihtilugu lausa foorumi-laadne arutelu. Nii palju kui on inimesi, nii palju on ka arvamusi - just seetõttu ei tohiks võtta blogist loetavat informatsiooni kuidagi sulatõena - see on lihtsalt ühe inimese (ehk autori) arvamus/arvustus ja ei peagi kõigile sobima. Küll aga võib see tekitada efekti, kus eimillestki puhutakse asi liiga suureks ja asutakse midagi sotsiaalmeedias jagama, misjärel ületab see lausa uudisekünnise ja olenevalt arutletavast teemast võib luua "pseodouudiseid" ehk tegelikult täiesti sisutühje artikleid.

Blogide mõju massimeediale on siiski minu arvates üldiselt pigem positiivne - lisaks eelpool käsitletud reklaamiteemale võib see olla paljude lugejate jaoks (muidugi olenevalt sisust) ka heaks meelelahutuseks ja eeskujuks.

Comments

Popular posts from this blog

IX nädal - IT-juhtimine ja riskihaldus

XII nädal - Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

XIV nädal - Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid